Kursen har nu kommit igång ordentligt i och med att grupperna kontaktat företag och således så småningom kan börja kombinera teori och praktik. Det kommer att bli intressant att arbeta tillsammans med företaget och verkligen implementera det man lär sig och får höra under workshopparna. Det är senast nu man har börjat märka att marknadskommunikation inte endast är branding och reklam så som kursen heter utan begreppen är endast toppen av isberget. Något som var nytt för mig var företagsbloggar, är inte själv en bloggare så hade inte tänkt mig hur bra och nyttig en blogg kan vara för ett företag.
Kursen har även fått mig att inse på hur många olika sätt företag kan nå kunder idag och främst hur man kan nå generation Z, generationen som dagligen möts av otaliga mängder av reklam. Därför är det främst viktigt att differentiera sig från sina konkurrenter och skapa korta slagkraftiga reklam. För några år sen var det extremt viktigt för företag att finnas på Facebook, idag finns alla redan där, så hur kan man avvika från andra på Facebook? Eller är företag idagens läge "coola" ifall de inte har en Facebook-sida? Dessa är även frågor vi inom gruppen måste tänka på då vi gör en social media strategi för KALIS.
Hittade en intressant sida om hur man skapar en framgångsrik kampanj på sociala medier:
http://socialbusiness.se/10-steg-framgangsrik-kampanj-sociala-medier/
-Matti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti