maanantai 8. huhtikuuta 2013

KALIS

Vi i Team Eagle har äran att samarbeta med andelslaget Anl Skapa Osk, ett andelslag skapat av flitiga tradenom studeranden vid yrkeshögskolan Novia. Vi i Team Eagle har fått i uppgift att skapa en social media strategi för Kalis projektet, ett projekt inom andelslaget. Kalis är ett underklädesmärke skapat för män av den bästa kvaliten. Kalis syfte är att erbjuda slitstarka och snygga underkläder för finländare av finländare. Alla Kalis produkters avsikt är att förmedla den sanna ”Kalis anda” som står för GLÄDJE, EXKLUSIVITET och SAMHÖRIGHET.

Vår uppgift blir att skapa en social media strategi genom att använda oss av gratis medier. Kalis är tillsvidare i startgropen, tillverkaren och första prototypen är klar, projektet saknar ännu startkapital men marknadsundersökningen är klar. Vårt arbete kommer således att uppskattas på grund av att projektet har knappt med resurser och vi kan med vårt arbete vägleda och ge förslag hur KALIS kunde marknadsföras i sociala medier. Vi har fått i uppgift att utgå från Facebook men kan även bekanta oss med andra medier ifall vi så tycker, KALIS kommer även att ha en egen nätsida som även fungerar som nätaffär och KALIS aktiv blogg. Till en börjar är det planerat att all handel sköts via näthandeln, därför är det givetvis viktigt att Kalis får synlighet på många kreativa sätt.        

Vi kommer främst att samarbeta med marknadsföringsasvariga Kasper Mattsson genom Facebook och telefon, vi har informetat Kasper om bloggen och han kan själv följa med vårt arbete. Givetvis kommer vi även att informera honom via andra kanaler hur vi går tillväga. Vi kom även överens inom gruppen att vi skulle läsa litteratur angående marknadsföring i sociala medier och böcker om branding av startupföretag. Mera om dessa böcker nästa vecka!


- Matti
   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti