Vi i Team Eagle har äran att
samarbeta med andelslaget Anl Skapa Osk, ett andelslag skapat av flitiga tradenom studeranden
vid yrkeshögskolan Novia. Vi i Team Eagle har fått i uppgift att skapa en
social media strategi för Kalis projektet, ett projekt inom andelslaget. Kalis
är ett underklädesmärke skapat för män av den bästa kvaliten. Kalis syfte är att erbjuda slitstarka och snygga underkläder för
finländare av finländare. Alla Kalis produkters avsikt är att förmedla den
sanna ”Kalis anda” som står för GLÄDJE, EXKLUSIVITET och SAMHÖRIGHET.
Vår uppgift blir
att skapa en social media strategi genom att använda oss av gratis medier. Kalis
är tillsvidare i startgropen, tillverkaren och första prototypen är klar,
projektet saknar ännu startkapital men marknadsundersökningen är klar. Vårt
arbete kommer således att uppskattas på grund av att projektet har knappt med
resurser och vi kan med vårt arbete vägleda och ge förslag hur KALIS kunde marknadsföras
i sociala medier. Vi har fått i uppgift att utgå från Facebook men kan även
bekanta oss med andra medier ifall vi så tycker, KALIS kommer även att ha en
egen nätsida som även fungerar som nätaffär och KALIS aktiv blogg. Till en börjar
är det planerat att all handel sköts via näthandeln, därför är det givetvis
viktigt att Kalis får synlighet på många kreativa sätt.
Vi kommer främst att samarbeta med marknadsföringsasvariga Kasper Mattsson genom Facebook och telefon, vi har informetat Kasper om bloggen och han kan själv följa med vårt arbete. Givetvis kommer vi även att informera honom via andra kanaler hur vi går tillväga. Vi kom även överens inom gruppen att vi skulle läsa litteratur angående marknadsföring i sociala medier och böcker om branding av startupföretag. Mera om dessa böcker nästa vecka!
- Matti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti