I vår grupp tyckte vi att en reklam måste ha något
speciellt i sig för att få folk att stanna upp eller reagera. Detta kan vara
t.ex. något oförutsägbart som bryter mot normerna i vår vardag eller tvärtom,
vara något som vi kan identifiera oss med till fullo. En bra reklam är en
kombination av musik, ljud, rörelse, färg och budskap som skapar en
inflytelserik effekt. En idé som kan fungera bra är att ha en tv reklam utan
ljud eller som visas svartvit. Det är då någonting som står ut i mängden.
Reklamer med enkla, kraftiga budskap går ofta hem
hos folk, likaså humoristiska inslag. En reklamsnutt bör vara tillräckligt kort
för att ha effekt men kan även vara längre där man då försöker fånga tittarnas
emotioner. Man måste fundera på vem som är mottagargruppen för sin reklam
samtidigt som man bör vara medveten om att andra målgrupper kan tycka illa om
eller till ock med bli kränkta av reklamen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti