maanantai 25. maaliskuuta 2013

Reklamer med "Stopping Power"


I vår grupp tyckte vi att en reklam måste ha något speciellt i sig för att få folk att stanna upp eller reagera. Detta kan vara t.ex. något oförutsägbart som bryter mot normerna i vår vardag eller tvärtom, vara något som vi kan identifiera oss med till fullo. En bra reklam är en kombination av musik, ljud, rörelse, färg och budskap som skapar en inflytelserik effekt. En idé som kan fungera bra är att ha en tv reklam utan ljud eller som visas svartvit. Det är då någonting som står ut i mängden.

Reklamer med enkla, kraftiga budskap går ofta hem hos folk, likaså humoristiska inslag. En reklamsnutt bör vara tillräckligt kort för att ha effekt men kan även vara längre där man då försöker fånga tittarnas emotioner. Man måste fundera på vem som är mottagargruppen för sin reklam samtidigt som man bör vara medveten om att andra målgrupper kan tycka illa om eller till ock med bli kränkta av reklamen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti